Reading and writing in a text-based society, 7.5 Credits
Swedish name: Läsande och skrivande i textsamhället
This syllabus is valid: 2012-12-31
and until further notice
Course code: 1SD003
Credit points: 7.5
Education level: Second cycle
Main Field of Study and progress level:
Scandinavian Languages: Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Language Studies
Literature
Valid from:
2012 week 1
Barton David Literacy : an introduction to the ecology of written language 2. ed. : Malden, MA : Blackwell : 2007 : 245 s. : ISBN: 1-4051-1114-3 (hardback) Mandatory Search the University Library catalogue
Cummins Jim Language, power and pedagogy : bilingual children in the crossfire Clevedon : Multilingual Matters : 2000 : viii, 309 s. : ISBN: 1-85359-474-1 (inb.) Mandatory Search the University Library catalogue
Heilä-Ylikallio Ria "Nya utmaningar för skrivpedagogiken". Om skrivpedagogik SMLF:s skrift, 1/2002. Pedagogiska fakulteten, Åbo akademi : 2002 : Mandatory
Ivanic Roz Discourses of Writing and Learning to Write Language and Education 18:3 : 2004 : Mandatory
Jonsson Carin Hur vet eleven det? - från tankekullerbyttor till medvetna strategier i elevtexter Nordiskt symposium. Skriftpraktiker hos barn och unga, Åbo akademi, Vasa 24-25 maj : 2011 : Mandatory
Liberg Caroline Genrepedagogik i ett didaktiskt perspektiv Stockholms universitetsförlag. Symposium : 2009 : Mandatory
Developing reading comprehension among students with mild intellectual disabilities - an intervention study Lundberg I, Reichenberg M Scandinavian Journal of Educational Research : 2011 : Mandatory
Lundgren Berit Elvaåringars skriftbruk i skolan och till vardags. Umeå universitet : 2012 : Mandatory
Lundgren Berit Reading events from child to student Umea University. : 2010 : Mandatory
Elevers meingsskapning av skjønnlitteratur Rødnes Kari Anne, Ludvigsen Sten Nordisk pedagogik. Vol 29 pp. 235-249. Oslo : 2008 : Mandatory
Strömqvist Siv Skrivprocessen - fortsatt aktuell!? Efter 30 år med skrivprocessen i Sverige I Ann-Catrine Edlund & Ingmarie Mellenius. Svenskans beskrivning No 31 : 2011 : Mandatory
Anderberg Elsie Språkanvändningens funktion vid kunskapsbildning Aktuell forskning om lärande. Resultatdialog : 2:2009 : Mandatory
Vurdering av læremidler med fokus på et flerkulturelt perspektiv Aamotsbakken B, Askeland N, Maagerø E, Skjelbred D, Torvatn A.C Tønsberg: Høgskolen i Vestfold. Rapport : 2/2005 : Mandatory
Østern Ann-Lena Kulturell läsfärdighet genom estetiska läroprocesser Kulturella mötesplatser i tid och rum. Rapport nr : 18/2006 : Mandatory
Bergh Nestlog Ewa Perspektiv i elevtexter : skriftligt argumenterande i grundskolans mellanår Växjö : Växjö universitet, Institutionen för humaniora : [2009] : 139 s. : Fulltext via Diva
Blåsjö Mona Skrivteori och skrivforskning : en forskningsöversikt Stockholm : Institutionen för nordiska språk, Stockholms universitet : 2006 : 69 s. : ISBN: 91-86762-58-3 Search the University Library catalogue
Digitala läromedel och learning design sequence i svensk skola. Brukarperspektiv. Engström S, Svärdemo-Åberg E En forskningsöversikt. LearnIT. Stockholm : 2006 :
Knudsen S.V. Intersektionalitet-teoretisk inspiration till analyse av minoritetskulturer i laerebøger, eksemplifiert ved samerne i norsk laerebog Oslo: Novus forlag : 2007 :
Kress Gunther R. Multimodality : a social semiotic approach to contemporary communication London : Routledge : 2010 [dvs 2009] : 212 s. : ISBN: 978-0-415-32060-3 (inb.) Search the University Library catalogue
Reichenberg M Making Students Talk About Expository Texts Scandinavian Journal of Educational Research, 52 : 2008 :
Skolverket Vad händer med läsningen? En kunskapsöversikt om läsundervisningen i Sverige 1995 - 2007. www.skolutveckling.se Stockholm : 2007 :
Anderberg Elsie Språkanvändningens funktion vid kunskapsbildning Aktuell forskning om lärande. Resultatdialog : 2:2009 :