"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Reading and writing in a text-based society, 7.5 Credits

Swedish name: Läsande och skrivande i textsamhället

This syllabus is valid: 2012-12-31 and until further notice

Course code: 1SD003

Credit points: 7.5

Education level: Second cycle

Main Field of Study and progress level: Scandinavian Languages: Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Language Studies

Literature

Valid from: 2012 week 1

Barton David
Literacy : an introduction to the ecology of written language
2. ed. : Malden, MA : Blackwell : 2007 : 245 s. :
ISBN: 1-4051-1114-3 (hardback)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Cummins Jim
Language, power and pedagogy : bilingual children in the crossfire
Clevedon : Multilingual Matters : 2000 : viii, 309 s. :
ISBN: 1-85359-474-1 (inb.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Heilä-Ylikallio Ria
"Nya utmaningar för skrivpedagogiken". Om skrivpedagogik
SMLF:s skrift, 1/2002. Pedagogiska fakulteten, Åbo akademi : 2002 :
Mandatory

Ivanic Roz
Discourses of Writing and Learning to Write
Language and Education 18:3 : 2004 :
Mandatory

Janks Hilary.
Literacy and power
London : Routledge : 2010 : 245 p. :
ISBN: 978-0-8058-5577-7 (hbk.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Jonsson Carin
Hur vet eleven det? - från tankekullerbyttor till medvetna strategier i elevtexter
Nordiskt symposium. Skriftpraktiker hos barn och unga, Åbo akademi, Vasa 24-25 maj : 2011 :
Mandatory

Liberg Caroline
Genrepedagogik i ett didaktiskt perspektiv
Stockholms universitetsförlag. Symposium : 2009 :
Mandatory

Vad är lättläst
Lundberg Ingvar, Reichenberg Monica
Härnösand : Specialpedagogiska skolmyndigheten : 2008 : 96 s. :
http://www.spsm.se/PageFiles/4882/Vad%20%c3%a4r%20l%c3%a4ttl%c3%a4st.pdf
ISBN: 978-91-28-00146-5
Mandatory
Search the University Library catalogue

Developing reading comprehension among students with mild intellectual disabilities - an intervention study
Lundberg I, Reichenberg M
Scandinavian Journal of Educational Research : 2011 :
Mandatory

Lundgren Berit
Elvaåringars skriftbruk i skolan och till vardags.
Umeå universitet : 2012 :
Mandatory

Lundgren Berit
Reading events from child to student
Umea University. : 2010 :
Mandatory

Elevers meingsskapning av skjønnlitteratur
Rødnes Kari Anne, Ludvigsen Sten
Nordisk pedagogik. Vol 29 pp. 235-249. Oslo : 2008 :
Mandatory

Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011
Stockholm : Skolverket : 2011 : 279 s. :
Fritt tillgängligt via Skolverkets webbplats
ISBN: 978-91-38-32541-4
Mandatory
Search the University Library catalogue

Strömqvist Siv
Skrivprocessen - fortsatt aktuell!? Efter 30 år med skrivprocessen i Sverige
I Ann-Catrine Edlund & Ingmarie Mellenius. Svenskans beskrivning No 31 : 2011 :
Mandatory

Anderberg Elsie
Språkanvändningens funktion vid kunskapsbildning
Aktuell forskning om lärande. Resultatdialog : 2:2009 :
Mandatory

Vurdering av læremidler med fokus på et flerkulturelt perspektiv
Aamotsbakken B, Askeland N, Maagerø E, Skjelbred D, Torvatn A.C
Tønsberg: Høgskolen i Vestfold. Rapport : 2/2005 :
Mandatory

Østern Ann-Lena
Kulturell läsfärdighet genom estetiska läroprocesser
Kulturella mötesplatser i tid och rum. Rapport nr : 18/2006 :
Mandatory

Bergh Nestlog Ewa
Perspektiv i elevtexter : skriftligt argumenterande i grundskolans mellanår
Växjö : Växjö universitet, Institutionen för humaniora : [2009] : 139 s. :
Fulltext via Diva

Blåsjö Mona
Skrivteori och skrivforskning : en forskningsöversikt
Stockholm : Institutionen för nordiska språk, Stockholms universitet : 2006 : 69 s. :
ISBN: 91-86762-58-3
Search the University Library catalogue

Digitala läromedel och learning design sequence i svensk skola. Brukarperspektiv.
Engström S, Svärdemo-Åberg E
En forskningsöversikt. LearnIT. Stockholm : 2006 :

Knudsen S.V.
Intersektionalitet-teoretisk inspiration till analyse av minoritetskulturer i laerebøger, eksemplifiert ved samerne i norsk laerebog
Oslo: Novus forlag : 2007 :

Kress Gunther R.
Multimodality : a social semiotic approach to contemporary communication
London : Routledge : 2010 [dvs 2009] : 212 s. :
ISBN: 978-0-415-32060-3 (inb.)
Search the University Library catalogue

Reichenberg M
Making Students Talk About Expository Texts
Scandinavian Journal of Educational Research, 52 : 2008 :

Skolverket
Vad händer med läsningen? En kunskapsöversikt om läsundervisningen i Sverige 1995 - 2007. www.skolutveckling.se
Stockholm : 2007 :

Anderberg Elsie
Språkanvändningens funktion vid kunskapsbildning
Aktuell forskning om lärande. Resultatdialog : 2:2009 :