Main Field of Study and progress level:
No main field: First cycle, has only upper-secondary level entry requirements
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Culture and Media Studies
Literature
Valid from:
2011 week 36
Massmedier : press, radio och TV i den digitala tidsåldern Hadenius Stig, Weibull Lennart, Wadbring Ingela 9., rev. uppl. : Stockholm : Ekerlid : 2008 : 416 s. : ISBN: 978-91-7092-079-0 (inb.) Mandatory Search the University Library catalogue
Medierna och demokratin Nord Lars, Strömbäck Jesper Lund : Studentlitteratur : 2004 : 439 s. : ISBN: 91-44-03037-1 : SEK 570:00 Mandatory Search the University Library catalogue
Krogh Torbjörn von Journalistisk kvalitet? : en antologi om hot och möjligheter när medievärlden förändras Stockholm : Sim(o) : 2010 : 302 s. : ISBN: 978-91-976916-9-7 Mandatory Search the University Library catalogue
McQuail Denis McQuail's mass communication theory 5. ed. : London : SAGE : 2005 : 616 s. : ISBN: 1-4129-0371-8 (hbk.) Search the University Library catalogue
Börja skriva Andersson-Ek Per, Andréasson Kenth, Edwardson Åke 2. uppl. : Stockholm : Ordfront : 2005 : 242, [1] s. : ISBN: 91-7037-214-4 (inb.) Mandatory Search the University Library catalogue
Heder och påverkan : att analysera modern retorik Karlberg Maria, Mral Brigitte Stockholm : Natur och kultur : 1998 : 193, [1] s. : ISBN: 91-27-07155-3 (inb.) ; 250:00 Mandatory Search the University Library catalogue
Krogh Torbjörn von Journalistisk kvalitet? : en antologi om hot och möjligheter när medievärlden förändras Stockholm : Sim(o) : 2010 : 302 s. : ISBN: 978-91-976916-9-7 Mandatory Search the University Library catalogue
Bild & budskap : ett triangeldrama om bildkommunikation Bergström Bo, Bergström Jonas, Mogren Johan 2., rev. uppl. : Stockholm : Carlsson : 2003 : 166, [1] s. : ISBN: 91-7203-497-1 (inb.) : 435:00 Search the University Library catalogue
Bergström Bo Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram 5., rev. uppl. : Stockholm : Carlsson : 2004 : 316, [1] s. : ISBN: 91-7203-681-8 (inb.) Search the University Library catalogue
Hellmark Christer Typografisk handbok 5. uppl. : Stockholm : Ordfront : 2004 : 187, [1] s. : ISBN: 91-7037-088-5 (inb.) Search the University Library catalogue
Renberg Bo Bra skrivet väl talat : handledning i skrivande och praktisk retorik [Ny utg.] : Lund : Studentlitteratur : 2004 : 156, [4] s. : ISBN: 91-44-03437-7 Search the University Library catalogue
Massmedier : press, radio och TV i den digitala tidsåldern Hadenius Stig, Weibull Lennart, Wadbring Ingela 9., rev. uppl. : Stockholm : Ekerlid : 2008 : 416 s. : ISBN: 978-91-7092-079-0 (inb.) Mandatory Search the University Library catalogue
Larsson Larsåke Tillämpad kommunikationsvetenskap 3. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2008 : 339 s. : ISBN: 978-91-44-04904-5 Mandatory Search the University Library catalogue
Introduktion till socialpsykologi Angelöw Bosse, Jonsson Thom 2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2000 : 270 s. : ISBN: 91-44-00597-0 ; 423:00 Mandatory Search the University Library catalogue
Reklameffekter : strategi, utformning och medieval : en bok för dig som arbetar med eller vill arbeta med kommunikation och reklam Dahlqvist Ulf, Linde Magnus, Vikström Jonny 2., rev. uppl. : Malmö : Liber : 2005 : 168 s. : ISBN: 91-47-07685-2 (korr.) (inb.) Mandatory Search the University Library catalogue
Massmedier : press, radio och TV i den digitala tidsåldern Hadenius Stig, Weibull Lennart, Wadbring Ingela 9., rev. uppl. : Stockholm : Ekerlid : 2008 : 416 s. : ISBN: 978-91-7092-079-0 (inb.) Mandatory Search the University Library catalogue
Larsson Larsåke Tillämpad kommunikationsvetenskap 3. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2008 : 339 s. : ISBN: 978-91-44-04904-5 Mandatory Search the University Library catalogue
Medierna och demokratin Nord Lars, Strömbäck Jesper Lund : Studentlitteratur : 2004 : 439 s. : ISBN: 91-44-03037-1 : SEK 570:00 Mandatory Search the University Library catalogue
Klein Naomi No logo : no space, no choice, no jobs, no logo : märkena, marknaden, motståndet Stockholm : Ordfront : 2001 : 565, [1] s. : ISBN: 91-7324-865-7 Search the University Library catalogue
Lindqvist Sven Reklamen är livsfarlig : en stridsskrift [Ny utg.] : Skarpnäck : Pocky/Tranan : 2001 : 117, [6] s. : ISBN: 91-88420-83-3 Search the University Library catalogue
Tillgängliga webbplatser i praktiken Englund Hjalmarsson Helena, Sundin Maria 2., omarb. uppl. : Stockholm : Jure : 2008 : 186 s. : ISBN: 978-91-7223-323-2 Mandatory Search the University Library catalogue
Blomqvist Jacob Adobe InDesign® CS : med ABC för grafisk formgivning : + CD för Win & Mac med teckensnitt, övningsmaterial samt demoversionen av InDesign CS Johanneshov : Grafém : 2004 : 136 s. : ISBN: 91-975131-2-1 (spiralh.) Search the University Library catalogue
Kom igång med HTML Hellström Alexander, Hagberg Pär Lund : Studentlitteratur : 2005 : [2], 422 s. : ISBN: 91-44-03979-4 Search the University Library catalogue
Grafisk kokbok : guiden till grafisk produktion Johansson Kaj, Lundberg Peter, Ryberg Robert 2., rev. uppl. : Stockholm : Arena i samarbete med Kapero grafisk utveckling : 2001 : 314 s. : ISBN: 91-7843-161-1 (inb.) Search the University Library catalogue