"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Skolledaren och forskningen

Skolledaren och forskningen är en återkommande konferensserie där vetenskap och ledarskap möts. Konferensen har genomförts 2014, 2016 och 2018.

Arkiv 2018

Eilard, Håkan; Forssten Seiser, Anette; Söderström, Åsa och Thelin, Katina:
Etiska perspektiv på skolledares arbete (Malmö)

Eilard, Håkan; Forssten Seiser, Anette; Söderström, Åsa och Thelin, Katina:
Etiska perspektiv på skolledares arbete (Göteborg)

Eilard, Håkan:
Inspektionens etiska dilemman

Forssten Seiser, Anette:
Skolledarskap utifrån ett vetenskapligt förhållningssätt

Norberg, Katarina:
Kollegial lojalitet vs barns och elevers rättigheter. En studie om etiska dilemman i förskola och skolan

Ryffe, David:
Skolväsendets demokratiska underskott

Tschannen Moran, Megan:
Trust Matters: The vital importance of high quality relationships in schools

Arkiv 2016

Adolfsson, Carl-Henrik:
Forskningsbaserad skolutveckling i teori och praktik

Berg, Gunnar:
Rektorer och förskolechefer som organisationsbyggare

Buhlér, Anette:
Att öka möjligheterna för att elever ska lyckas på yrkesintroduktion

Johansson, Eva:
Med fokus på att utveckla språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt/förhållningssätt

Lahdenperä, Pirjo:
Interkulturell skolutveckling och ledarskap

Nilsson, Magnus och Randau, Susanne:
IKT - Förutsättningar för en lyckad digitalisering

Norberg, Katarina och Ärlestig, Helene:
Håll i! Håll ut! Rektors möjlighet att arbeta med förändring. Rapport från ett skolutvecklingsprojekt

Nyborg, Nils:
Att tänka det otänkbara

Prössel Eriksson, Ulrika:
Förändringsledarskap i praktiken

Rönnström, Niclas:
Att fostra världsmedborgare i svensk skola - vad, varför och hur?

Swenninger, Anette:
Att våga vara uthållig - vägen till framgång

Arkiv 2014

Seashore Louis, Karen:
Leading for Learning

Senast uppdaterad: 2024-02-23