Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera innehåll på umu.se
Skolledaren och forskningen är en återkommande konferensserie där vetenskap och ledarskap möts. Konferensen har genomförts 2014, 2016 och 2018.
Eilard, Håkan; Forssten Seiser, Anette; Söderström, Åsa och Thelin, Katina:Etiska perspektiv på skolledares arbete (Malmö)
Eilard, Håkan; Forssten Seiser, Anette; Söderström, Åsa och Thelin, Katina:Etiska perspektiv på skolledares arbete (Göteborg)
Eilard, Håkan:Inspektionens etiska dilemman
Forssten Seiser, Anette:Skolledarskap utifrån ett vetenskapligt förhållningssätt
Norberg, Katarina:Kollegial lojalitet vs barns och elevers rättigheter. En studie om etiska dilemman i förskola och skolan
Ryffe, David:Skolväsendets demokratiska underskott
Tschannen Moran, Megan:Trust Matters: The vital importance of high quality relationships in schools
Adolfsson, Carl-Henrik:Forskningsbaserad skolutveckling i teori och praktik
Berg, Gunnar:Rektorer och förskolechefer som organisationsbyggare
Buhlér, Anette:Att öka möjligheterna för att elever ska lyckas på yrkesintroduktion
Johansson, Eva:Med fokus på att utveckla språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt/förhållningssätt
Lahdenperä, Pirjo:Interkulturell skolutveckling och ledarskap
Nilsson, Magnus och Randau, Susanne:IKT - Förutsättningar för en lyckad digitalisering
Norberg, Katarina och Ärlestig, Helene:Håll i! Håll ut! Rektors möjlighet att arbeta med förändring. Rapport från ett skolutvecklingsprojekt
Nyborg, Nils:Att tänka det otänkbara
Prössel Eriksson, Ulrika:Förändringsledarskap i praktiken
Rönnström, Niclas:Att fostra världsmedborgare i svensk skola - vad, varför och hur?
Swenninger, Anette:Att våga vara uthållig - vägen till framgång
Seashore Louis, Karen:Leading for Learning