"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Centrum för skolledarutveckling

Vid Centrum för skolledarutveckling ges utbildning för framförallt rektorer. Här finns en levande forskningsmiljö om skola och ledarskap och det anordnas uppskattade seminarier och konferenser inom ämnesområdet.

Anmälan till Rektorsprogrammet

Antagningsperioden för Rektorsprogrammet med start vårterminen 2025 är öppen 16 september till 30 oktober. Anmälan görs här

Utbildning

Rektorsprogrammet

Läs vidare om Rektorsprogrammet.

Kurser och insatser

Läs vidare om våra kurser, insatser och uppdragsutbildning.

Magisterkurser

Magisterkursen Teoretiska och metodologiska perspektiv är ny och startar för första gången HT-24. Läs mer här.

Forskning

Forskning och nätverk

Inom vår forskningsmiljö bedrivs forskning om skolans ledarskap, styrning och organisation.

Publikationer

Se aktuella publikationer från våra forskare.

Seminarier och konferenser

Centrum för skolledarutveckling genomför olika seminarier och konferenser, läs mer om aktuella händelser här!

Anmälan och antagning

Anmälan och antagning till rektorsprogrammet.

Aktuellt

Lars Norqvist
Fellowship på AI Policy Lab

Lars Norqvist berättar om sitt nya forskningsprojekt om AI-applikationer

Porträtt av Malin Benerdal och Magnus Larsson
Understanding datafication in Swedish ECEC

Malin och Magnus berättar om sin senaste artikel i Sage Journals

Bild på bokomslag till boken Rektors förmågor i centrum
Rektors förmågor i centrum – att omsätta kunskap till handling

Centrum för skolledarutveckling har gett ut en antologi

Avhandling om förstelärare utsett till favorit av Lärarpanelen

Avhandlingen ”Ledarskap för lärares lärande, förstelärare som lärarledare”

Anmälan och antagning

Anmälan och antagning till rektorsprogrammet.

Seminarier och konferenser

Centrum för skolledarutveckling genomför olika seminarier och konferenser, läs mer om aktuella händelser här!

Studerar förstelärares möjligheter att leda lärande

Förstelärares roll som ledare osynliggörs, och de undviker att föra kritiska diskussioner med sina kollegor.